Maksu myöhässä?

Jos olet unohtanut maksaa laskun tai haluat sopia maksujärjestelyistä, sinua auttaa yhteistyökumppanimme Ropo Oy:n asiakaspalvelu. Jos sinulla on kysyttävää alkuperäisen laskun sisällöstä, ota silloin yhteyttä omaan asiakaspalveluumme.

Maksuaikaa laskulle

Laskun eräpäivästä on 7 päivää aikaa maksaa lasku ilman maksumuistutusta ja siitä aiheutuvia kuluja.

Maksumuistutus

Käytössämme on sähköinen maksumuistuttaminen. Sähköisen muistuttamisen saa käyttöönsä, jos laskut tulevat johonkin sähköiseen palveluun. OmaPosti ja jotkin pankit eivät vielä tue sähköistä muistuttamista, mutta palvelua kehitetään jatkuvasti.

Maksumuistutus laskusta lähtee 10 päivän kuluttua eräpäivästä. Sen lähettää Järvi-Suomen Energia, mutta maksuaikaa koskevat kysymykset voit esittää Ropon asiakaspalvelulle. Tässä vaiheessa seuraavaan laskuun lisätään maksumuistutuksesta ja viivästyksestä aiheutuneet kulut.

Maksuvaatimus

Jos lasku on maksumuistutuksesta huolimatta edelleen maksamatta, lähettää yhteistyökumppanimme Ropo maksuvaatimuksen. Tässä vaiheessa laskua maksettaessa on tärkeää käyttää Ropon lähettämän laskun maksutietoja. Laskun sisältöön tai maksujärjestelyihin liittyviin kysymyksiin vastaa Ropo.

Katkaisuvaroitus

Jos maksumuistutuksesta ja -vaatimuksesta huolimatta lasku on maksamatta, lähettää Ropo lopulta katkaisuvaroituksen. Siinä kerrotaan milloin sähköt katkaistaan, jollei laskua ole suoritettu. Viimeistään tässä vaiheessa on erittäin tärkeää olla yhteydessä Ropoon  ja sopia maksujärjestelyistä sähkön saannin turvaamiseksi.

Yhteystiedot

Ropo Oy
Asiakaspalvelu

puh. 09 4246 1353, arkisin klo 8 – 20
Sähköpostitse: energia@ropo.com

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme

0800 90444

Ropon asiakaspalvelu

Katso yhteystiedot