Maksu myöhässä?
Jos olet unohtanut maksaa laskun tai haluat sopia maksujärjestelyistä, sinua auttaa yhteistyökumppanimme Ropo Oy:n asiakaspalvelu. Jos sinulla on kysyttävää alkuperäisen laskun sisällöstä, ota silloin yhteyttä omaan asiakaspalveluumme.
Maksuaikaa laskulle
Laskun eräpäivästä on 7 päivää aikaa maksaa lasku ilman maksumuistutusta ja siitä aiheutuvia kuluja.
Maksumuistutus
Käytössämme on sähköinen maksumuistuttaminen. Sähköisen muistuttamisen saa käyttöönsä, jos laskut tulevat johonkin sähköiseen palveluun. OmaPosti ja jotkin pankit eivät vielä tue sähköistä muistuttamista, mutta palvelua kehitetään jatkuvasti.
Maksumuistutus laskusta lähtee 10 päivän kuluttua eräpäivästä. Sen lähettää Järvi-Suomen Energia, mutta maksuaikaa koskevat kysymykset voit esittää Ropon asiakaspalvelulle. Tässä vaiheessa seuraavaan laskuun lisätään maksumuistutuksesta ja viivästyksestä aiheutuneet kulut.
Maksuvaatimus
Jos lasku on maksumuistutuksesta huolimatta edelleen maksamatta, lähettää yhteistyökumppanimme Ropo maksuvaatimuksen. Tässä vaiheessa laskua maksettaessa on tärkeää käyttää Ropon lähettämän laskun maksutietoja. Laskun sisältöön tai maksujärjestelyihin liittyviin kysymyksiin vastaa Ropo.
Katkaisuvaroitus
Jos maksumuistutuksesta ja -vaatimuksesta huolimatta lasku on maksamatta, lähettää Ropo lopulta katkaisuvaroituksen. Siinä kerrotaan milloin sähköt katkaistaan, jollei laskua ole suoritettu. Viimeistään tässä vaiheessa on erittäin tärkeää olla yhteydessä Ropoon ja sopia maksujärjestelyistä sähkön saannin turvaamiseksi.
Yhteystiedot
Ropo Oy
Asiakaspalvelu
puh. 09 4246 1353, arkisin klo 8 – 20
Sähköpostitse: energia@ropo.com