Ohjeet yrityskäyttäjille
Hei yrityskäyttäjä, oletko jo rekisteröitynyt uuteen Helmi-asiointipalveluun? Jos et, ohjeet rekisteröitymiseen löydät alla olevasta napista. Tässä ohjeessa neuvotaan, kuinka liität yritystiliisi asiakkuuksia ja käyttöpaikkoja, ja kuinka vaihtaa tarkasteltava käyttöpaikkaa.
Jos kohtaat haasteita tai ongelmia Helmin käytössä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 0800 90444. Autamme sinua mielellämme. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin 8–18.
Ohjeet Helmiin rekisteröitymiseenYrityksen asiakkuuden lisääminen Helmiin
1. Olet nyt rekisteröitynyt Helmi-palveluun yrityskäyttäjänä. Seuraavaksi liitetään käyttäjääsi hallinnoimasi yhden tai useamman yrityksen asiakkuudet. Aloitetaan liittämään ensimmäinen asiakkuus, valitse painike Lisää yritys.
2. Painike avaa oheisen näkymän. Liittääksesi asiakkuuden, sinun tulee täyttää oheiset kolme kenttää: y-tunnus, asiakasnumero sekä yhden käyttöpaikan numero. Nämä tiedot näet näppärimmin viimeisimmästä laskusta. Lopuksi valitse Liitä y-tunnus.
3. Noin! Liittämällä asiakkuuden kaikki siihen liitetyt käyttöpaikat siirtyvät myös samalla kertaa. Jos samalla asiakkuudella on sekä kaukolämpö- että sähköliittymiä, nekin siirtyvät samalla kertaa. Silloin esimerkkikuvan lailla listassa näkyy kaksi käyttöpaikkaa samalla osoitteella, mutta eri asiakasnumerolla. Jos hallinnoit useampia asiakkuuksia, liitä ne samalla tavoin: painamalla Lisää yritys-painiketta pääset liittämään lisää asiakkuuksia. Voit myös palata liittämään asiakkuuksia myöhemmin.
Nyt voit siirtyä käyttämään Helmi-palvelua. Valitse painike Helmi-palveluun oikeasta ylänurkasta
4. Vielä yksi välietappi ennen Helmi-palvelua. Tässä välissä tarkista yhteystietosi oikeiksi. Jos kaikki näyttää olevan kuten pitää, valitse Vahvista ja siirry Helmi Palveluun.
Tarkasteltavan käyttöpaikan valitseminen
Helmi-asiointipalvelussa pääset tutkimaan muun muassa käyttöpaikkojesi sähkön- ja lämmönkäyttötietoja. Tarkasteltavan yrityksen tai käyttöpaikan vaihtaminen tapahtuu yläalalla sijaitsevasta palkista, jossa lukee tarkasteltavan käyttöpaikan osoite ja yritys. Napauttamalla palkkia aukeaa valikko sisältäen tiliisi liitetyt asiakkuudet ja niiden käyttöpaikat. Valitsemalla toisen käyttöpaikan valikosta, tulevat sen käyttöpaikan tiedot näkyvillesi.
Yläpalkki seuraa mukanasi eri sivuilla. Muun muassa kulutustieto- ja laskutussivuilla voit nopeasti vaihtaa tarkasteltavaa käyttöpaikkaa nopeasti palkin avulla.
Kuinka palaan käyttäjäprofiilin asetuksiin?
Yhteystietoja ja asiakkuuksia pääset lisäämään ja muokkaamaan painamalla oikeasta yläreunasta sähköpostiosoitteesi sisältävää painiketta. Avautuvasta valikosta klikkaa kohtaa ”käyttäjäprofiilin asetukset”.
Onnittelut, olet nyt valmis käyttämään Helmi-asiointipalvelua.
Jos kohtaat haasteita tai ongelmia Helmin käytössä, ole epäröimättä yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 0800 90444. Palvelemme sinua arkisin 8-18.